BLIK oraz płatności BLIK na numer telefonu (P2P) dostępne są już w aplikacji BSGo
Co to jest BLIK?
- BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej BS GO.
Kto może korzystać z BLIKA?
- Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
- są posiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Iłowej lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
- posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BSGo (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store)
Dzięki usłudze BLIK możesz
- szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BSGo wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
- wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
- dokonać przelewu na numer telefonu
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
- W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do aplikacji BSGo. Taką zmianę zgłosisz również w placówce Banku.
W tabeli możesz sprawdzić jakie są limity dzienne transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK
Rodzaj transakcji |
Limit domyślny |
Limit ilościowy operacji - domyślny |
Płatność w sklepie |
1 000 zł |
5 |
Płatność w Internecie |
1 000 zł |
5 |
Wypłaty z bankomatu |
1 000 zł |
5 |
Przelew na telefon BLIK |
500 zł |
5 |
Jak aktywować BLIKA ?
- Aby skorzystać z płatności BLIK musisz pobrać aplikację BSGo (Asseco Poland S.A.), jeżeli jeszcze z niej nie korzystasz, ze sklepu Google Play lub App Store.
- Zarejestruj urządzenie z zainstalowaną aplikacją w systemie bankowości elektronicznej Banku.
- Uruchom aplikację BSGo i włącz BLIK zapoznając się i akceptując Regulamin korzystania z usługi BLIK (w przypadku posiadania kilku rachunków ROR, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będziesz wykonywał transakcje BLIK)
- Zweryfikuj limity dla transakcji dokonywanych za pośrednictwem usługi BLIK.
- Zweryfikuj aktywowany rachunek w BLIK w aplikacji BSGo w opcji Ustawienia -> Ustawienia BLIK – mój rachunek. System umożliwia realizowanie BLIK również z rachunków do których Klient jest upoważniony np. pełnomocnika.
W przypadku wymiany urządzenia, konieczna jest ponowna instalacja aplikacji BSGo oraz aktywacja usługi BLIK. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.
Płatności na numer telefonu
- Uruchom aplikację BSGo i wybierz ikonę BLIK-a
- Wybierz opcję przelew na telefon, a następnie wskaż kontakt z Twojej książki telefonicznej, który posiada BLIK-a i potwierdź transakcję.
Aby korzystać z usługi przelew na telefon BLIK, należy zarejestrować numer w usłudze:
- Uruchom aplikację BSGo,
- Włącz "Więcej" w prawym dolnym rogu, a następnie wybierz "Ustawienia" i "Ustawienia BLIK",
- W opcji przelewy na telefon zaznacz "Odbieraj przelewy BLIKIEM", usługę należy potwierdzić otrzymanym kodem SMS,
- Zaznacz "Pokaż Użytkowników BLIKA", następnie wyraź zgodę na dostęp aplikacji do książki adresowej,
- Uruchom "Limity BLIK" i ustaw wartości w zakładce "Przelew na Telefon BLIK" .
Płatności w sklepach lub w Internecie
- Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo
- Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
- Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- To już wszystko - zakupy opłacone
Wypłata gotówki z bankomatu
- Wybierz formę wypłaty środków bez karty
- Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
- Podaj kwotę transakcji
- Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BSGo
- Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
- Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BSGo poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
- Wypłata dokonana
Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów.
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM
1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BSGo
3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
- aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BSGo
- stosuj oprogramowanie antywirusowe
- stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
- aktualizuj przeglądarki internetowe;
4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BSGo i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej;
5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BSGo.
Przewodniki